FILA NRK BX Wprowadzenie
: sob kwietnia 09, 2011 7:33
Poniższy tekst jest tylko wprowadzeniem do właściwego testu. Przedstawiam tu tylko swoje pierwsze spostrzeżenia z kontaktu z tą rolką.
Na właściwy test potrzeba nam trochę czasu by móc rzetelnie ocenić NRK BX.
Rolki Fila NRK BX do testów otrzymaliśmy od Jakuba Ciesielskiego "Zico" ze sklepu http://www.zicoracing.com
Jest to najtańszy model we freeridowej ofercie Fila, ich cena to niecałe 600 zł.
Mogę jedynie powiedzieć, że już na początku nasz tester stwierdził, że są bardzo miękkie, tzn. cholewka dobrze się ugina. Być może ma na to wpływ mieszanka plastiku, lub otwory po bokach cholewki.
BUT
Ten element, poza różnicami w kolorach cholewek jest taki sam jak w modelu droższym, NRK. BX został wyposażony w rzep zamiast klamry, jednak można go z łatwością wymienić dzięki mocowaniu na krzyżak.
Slider również mocowany na krzyżak.
Górna klamra taka sama jak w droższej rolce, metalowa. Samoczynnie powraca na swoje miejsce.
W BX mamy otwory bezpośrednio w skorupie, natomiast w NRK BLACK są doczepione odstające elementy przez które przewleka sie sznurówki.Elementem różniącym model BX od BLACK jest jeszcze sposób w jaki zostały wykonane otwory na sznurowadła.
Wewnątrz buta na ściankach w okolicy cholewki przyklejone są dwa kawałki miękkiego materiału (rzep od miękkiej strony), co skutecznie zapobiega wysuwaniu się linera do góry.
Cuff nie posiada cantingu (regulacja wysokości położenia cuffa), w który wyposażony jest droższy NRK.
LINER
W górnej części dosyć szeroki, sznurowany w górnej części. Posiada wentylację w postaci małych otworków po obu bokach.
Pod linerem przyklejony jest shock absorber.
ABSORBER
Tłumienie w tej rolce jest potraktowane naprawdę poważnie. Absorber jest praktycznie trzy częściowy. Pierwszy, wygląda jak by był wykonany z miękkiej gumy znajduje się bezpośrednio w plastikowym bucie. Drugi, jak wyżej pisałem jest podklejony pod linerem. Ostatnim elementem tłumiącym jest wkładka, wyposażona w oddzielne elementy tłumiące pod piętą i z przodu stopy. Sama wkładka jest mocno wyprofilowana do kształtu stopy.
PŁOZA
Wykonana z aluminium. Niestety nie jest gwintowana i na śruby jednostronne jak w droższym modelu. Mocowanie kół odbywa się za pomocą dwustronnej śruby o średnicy 6mm.
Koła osadzone są na okrągłych, aluminiowych dystansach, które utrzymują się bezpośrednio na śrubie. Po jej odkręceniu i wyjęciu, dystanse swobodnie wypadają.
Otwory mocujące do buta są podłużne co umożliwia ich regulację.
Sama płoza ma niski profil i wyposażona jest w centralny mostek usztywniający nad 2 i 3 kołem.
KOŁA
Koła stockowe, core przypomina z wyglądu ten z Hyper Concrete. Profil jak najbardziej okrągły.
Łożyska, niestety nieotwieralne.
Cała rolka w rozmiarze 42 waży 1,50 kg.
Fila NRK BX w całej okazałości
Trzy częściowy absorber
Rzep stabilizujący liner, nietypowy patent.
Mocowanie płozy.
Koło 80mm, ośka o średnicy 6mm i aluminiowe okrągłe podkładki dystansowe.
Tak prezentują się z przodu.
Od strony wewnętrznej, ażurowy cuff.
Płoza i śruby mocujące wraz z podkładkami.
Na właściwy test potrzeba nam trochę czasu by móc rzetelnie ocenić NRK BX.
Rolki Fila NRK BX do testów otrzymaliśmy od Jakuba Ciesielskiego "Zico" ze sklepu http://www.zicoracing.com
Jest to najtańszy model we freeridowej ofercie Fila, ich cena to niecałe 600 zł.
Mogę jedynie powiedzieć, że już na początku nasz tester stwierdził, że są bardzo miękkie, tzn. cholewka dobrze się ugina. Być może ma na to wpływ mieszanka plastiku, lub otwory po bokach cholewki.
BUT
Ten element, poza różnicami w kolorach cholewek jest taki sam jak w modelu droższym, NRK. BX został wyposażony w rzep zamiast klamry, jednak można go z łatwością wymienić dzięki mocowaniu na krzyżak.
Slider również mocowany na krzyżak.
Górna klamra taka sama jak w droższej rolce, metalowa. Samoczynnie powraca na swoje miejsce.
W BX mamy otwory bezpośrednio w skorupie, natomiast w NRK BLACK są doczepione odstające elementy przez które przewleka sie sznurówki.Elementem różniącym model BX od BLACK jest jeszcze sposób w jaki zostały wykonane otwory na sznurowadła.
Wewnątrz buta na ściankach w okolicy cholewki przyklejone są dwa kawałki miękkiego materiału (rzep od miękkiej strony), co skutecznie zapobiega wysuwaniu się linera do góry.
Cuff nie posiada cantingu (regulacja wysokości położenia cuffa), w który wyposażony jest droższy NRK.
LINER
W górnej części dosyć szeroki, sznurowany w górnej części. Posiada wentylację w postaci małych otworków po obu bokach.
Pod linerem przyklejony jest shock absorber.
ABSORBER
Tłumienie w tej rolce jest potraktowane naprawdę poważnie. Absorber jest praktycznie trzy częściowy. Pierwszy, wygląda jak by był wykonany z miękkiej gumy znajduje się bezpośrednio w plastikowym bucie. Drugi, jak wyżej pisałem jest podklejony pod linerem. Ostatnim elementem tłumiącym jest wkładka, wyposażona w oddzielne elementy tłumiące pod piętą i z przodu stopy. Sama wkładka jest mocno wyprofilowana do kształtu stopy.
PŁOZA
Wykonana z aluminium. Niestety nie jest gwintowana i na śruby jednostronne jak w droższym modelu. Mocowanie kół odbywa się za pomocą dwustronnej śruby o średnicy 6mm.
Koła osadzone są na okrągłych, aluminiowych dystansach, które utrzymują się bezpośrednio na śrubie. Po jej odkręceniu i wyjęciu, dystanse swobodnie wypadają.
Otwory mocujące do buta są podłużne co umożliwia ich regulację.
Sama płoza ma niski profil i wyposażona jest w centralny mostek usztywniający nad 2 i 3 kołem.
KOŁA
Koła stockowe, core przypomina z wyglądu ten z Hyper Concrete. Profil jak najbardziej okrągły.
Łożyska, niestety nieotwieralne.
Cała rolka w rozmiarze 42 waży 1,50 kg.
Fila NRK BX w całej okazałości
Trzy częściowy absorber
Rzep stabilizujący liner, nietypowy patent.
Mocowanie płozy.
Koło 80mm, ośka o średnicy 6mm i aluminiowe okrągłe podkładki dystansowe.
Tak prezentują się z przodu.
Od strony wewnętrznej, ażurowy cuff.
Płoza i śruby mocujące wraz z podkładkami.