Które rolki?

Odpowiedzi na częste pytania - na co należy zwrócić uwagę kupując rolki (wrotki) i jak je serwisować
Frequently Asked Questions - what you should know about buying an inline skates, how to maintain them

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

jazzik
Posty: 6
Rejestracja: ndz kwietnia 13, 2008 10:40

Które rolki?

Post autor: jazzik » ndz kwietnia 13, 2008 12:33

Hej,

witam na forum, czytam je już trochę i muszę przyznać, że moja wiedza o rolkach katapultowała, choć wciąż jestem zielony w temacie. Pogoda już powoli wyciąga na świeże powietrze, i pojawił się temat właśnie rolek. Od razu mówię, że nigdy nie jeździłem i chciałbym zacząć przygodę z tym sportem. Problem, który jak zwykle pojawia się najpierw w takiej sytuacji to... jakie rolki wybrać. Zarówno jeśli chodzi o koszt, jak i rodzaj.

Myślałem na start o jakichś rolkach rekreacyjnych, żeby się nauczyć i nie zrazić do rolek. Kolega jednak namawia mnie, żeby od razu iść w fitness. Bo szybko się nauczę i będę tylko się irytował na te co kupiłem. Jeździć planuje głównie po mieście, mamy tu sporo ścieżek rowerowych, wieć można się rozpędzić. Do tego radzi od razu jeździć bez hamulców i nauczyć się hamować bez nich od samego początku. Poniekąd on tak się uczył. Mam pewne obawy co do takiego podejścia, może Wy mi naświetlicie tę sprawę lepiej. Nie wiem też jakie są cele kolegi, pomóc mi wybrać rolki z których będę zadowolony przez dłuższy czas, czy po prostu się mnie pozbyć... Chciałbym też, żeby rolki dawały kompromis między wygodą, kontrolą i szybkością. Raczej nie ukierunkowane. I zakładając, że się nauczę bez zrażenia się do tego sportu, podejrzewam, że będę raczej chciał jeździć coraz szybciej, a nie spacerowym tempem.