Jazda z górki.

Pytania początkujących i rekreacyjnych wrotkarzy / help desk for beginners and recreational inline skaters

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Awatar użytkownika
_blues_
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 136
Rejestracja: pn lipca 08, 2013 7:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jazda z górki.

Post autor: _blues_ » czw sierpnia 08, 2013 10:57

Jeżeli masz problem z trawnikiem to zwykły parking z "przeciwstokiem" będzie dobry. Często robią tak, że spadek parkingu jest do środka, a na środku są studzienki kanalizacyjne.

Albo jakaś uliczka mało uczęszczana ze zjazdem a potem podjazdem. Jak nie wyhamujesz to samym podjazdem się zatrzymasz.

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Jazda z górki.

Post autor: Adi01 » pt sierpnia 09, 2013 10:50

GiS pisze:
Adi01 pisze:T-stop na rolkach a T-stop na łyżwach to dwie różne rzeczy. Na rolkach hamuje się całą długością rolki a na łyżwach (hokejowych) tylko "palcami" - początkiem ostrza.
No no no, nie wprowadzamy kolegi w błąd;p hamowanie T-Stop palcami wykonuje się TYLKO na łyżwach figurowych, bo jest skuteczniejsze z powodu ząbków, niż hamowanie całą płozą, ale na łyżwach hkejowych i fitnessowych hamuje się środkiem płozy (naturalny rockering, więc siłą rzeczy całą plozą się nie da;p) dociskając środek stopy nie place. Jest to skuteczniejsze, niźli samum czubem płozy i nie zostawia brzydkich dziur, na których się potem przewracam "mieszająć nogami":D
Na moich łyżwach fitnesowych raczej nie zrobiłbyś takiego T-stop :wink: Rockering jest "wyprostowany", środkowa część ostrza jest linią prostą (jadą podobnie jak panczeny ale zachowały stosunkowo dobrą zwrotność) - przerobiłem je pod kątem jazdy długim krokiem jak na rolkach 100 czy 110mm :mrgreen: Próba jazdy na pożyczonych panczenach na normalnej ślizgawce była porażką - brak możliwości gwałtownego hamowania i brak trzymania na łukach.

GiS
Pięciokółkowiec 84mm
Posty: 202
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 6:30
Moje rolki: Twister/Solo PB/Vapor X70
Jeżdżę od: 0- 0-2009

Re: Jazda z górki.

Post autor: GiS » pt sierpnia 09, 2013 2:37

Adi01 pisze: Na moich łyżwach fitnesowych raczej nie zrobiłbyś takiego T-stop :wink: Rockering jest "wyprostowany", środkowa część ostrza jest linią prostą (jadą podobnie jak panczeny ale zachowały stosunkowo dobrą zwrotność) - przerobiłem je pod kątem jazdy długim krokiem jak na rolkach 100 czy 110mm :mrgreen:
Chyba się nie zrozumieliśmy;p Bo powyższą wypowiedzią niejako potwierdzasz, że na łyżwach T-stop robi się również na całej łyżwie a nie tylko czubem płozy, a Twój wypłaszczony rockering wręcz Ci w tym pomoże:)

Swoją drogą, żeby być precyzyjnym to t-stop na łyżwach to tak naprawdę zupełnie inny (dużo trudniejszy) trick:)

A panczeny na normalnych obiektach 30x60 to zamach terrorystyczny (dużo ofiar i zamachowiec samobójca) i w większości obiektów (np. u mnie ) regulamin zabrania jazdy na takim sprzęcie na ogólnodostępnych ślizgach.

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Jazda z górki.

Post autor: bj43 » wt września 10, 2013 5:04

GiS pisze:
Adi01 pisze:T-stop na rolkach a T-stop na łyżwach to dwie różne rzeczy. Na rolkach hamuje się całą długością rolki a na łyżwach (hokejowych) tylko "palcami" - początkiem ostrza.
No no no, nie wprowadzamy kolegi w błąd;p hamowanie T-Stop palcami wykonuje się TYLKO na łyżwach figurowych, bo jest skuteczniejsze z powodu ząbków, niż hamowanie całą płozą, ale na łyżwach hkejowych i fitnessowych hamuje się środkiem płozy (naturalny rockering, więc siłą rzeczy całą plozą się nie da;p) dociskając środek stopy nie place. Jest to skuteczniejsze, niźli samum czubem płozy i nie zostawia brzydkich dziur, na których się potem przewracam "mieszająć nogami":D
Wprawdzie jest to OT, ale trzeba wyjaśnić sprawę skoro mówimy o wprowadzaniu w błąd. Są cztery metody hamowania T-stop na łyżwach figurowych. Dwie dla łyżwy hamującej z tyłu i dwie dla łyżwy hamującej z przodu (przed łyżwą prowadzącą). Dlatego dwie, ponieważ można hamować zarówno krawędzią zewnętrzną jak i wewnętrzną. Płoza figurówek jest szersza od płozy łyżew do hokeja i takie hamowanie jest możliwe. Ale jak chce się szybko zahamować przed przeszkodą, stosuje się hokejową metodę – obydwie łyżwy ustawia się równolegle do siebie, ale prostopadle do kierunku jazdy. Podczas jazdy zawsze hamuje się środkową częścią łyżwy, nigdy ząbkami. Ząbki służą do hamowania jedynie przy lądowaniu tyłem po skoku, aby nie upaść na twarz, gdy odchylimy się od pionu.

Wracając do jazdy z górki i hamowania na rolkach - było już wielokrotnie omawiane, ale warto powtórzyć, bo to niebezpieczna zabawa:
- pokaz jazdy i hamowania:
http://www.youtube.com/watch?v=vGeef6563xw
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... GfYBFRPmO8
http://www.youtube.com/watch?v=3hCrEtAEVMQ
- nauka hamowania równoległego (twardość kółek co najmniej 85A):
http://www.youtube.com/watch?v=vISr804y5Ek
- coś ekstra (nie polecam):
http://www.youtube.com/watch?v=cNVslA7T2q8
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania początkujących i rekreacyjnych wrotkarzy / help desk for beginners inline skaters”