Obliczenia
Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave
- palmer
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwietnia 29, 2008 9:38
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Obliczenia
W wolnym czasie lubię sobie coś policzyć.
Na aktualnych rolkach z kołami 84 mm osiągam maksymalnie 29,4 km/h, proszę o weryfikację następujących obliczeń:
po przejściu na koła 100 mm zwiększę średnicę o (100-84)/84 = 16 / 84 = 0,19 =~ 19 %
czy w takim razie mogę oczekiwać zwiększenia maksymalnej prędkości o 19% tj. ~5,59 km/h do ~34,99 km/h (z wiatrem w plecy może nawet pełne 35km/h) ?
Na aktualnych rolkach z kołami 84 mm osiągam maksymalnie 29,4 km/h, proszę o weryfikację następujących obliczeń:
po przejściu na koła 100 mm zwiększę średnicę o (100-84)/84 = 16 / 84 = 0,19 =~ 19 %
czy w takim razie mogę oczekiwać zwiększenia maksymalnej prędkości o 19% tj. ~5,59 km/h do ~34,99 km/h (z wiatrem w plecy może nawet pełne 35km/h) ?
And it is in the humble opinion of this narrator that this is not just "Something That Happened." This cannot be "One of Those Things...”
- Toudi
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 1974
- Rejestracja: pn września 18, 2006 12:13
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Obliczenia
Średnio się na tym znam ale gdyby to była taka liniowa zależność, to kolarze ścigali by się na welocypedach z tymi wielkimi kołami. Poza tym, większe koła są cięższe. W związku ze średnicą, na pewno lepiej pokonują nierówności ale to nie przekłada sie na 19% wyższą prędkość.
Gdzieś niedawno (jakieś 2 tygodnie) był podobny wątek o porównaniu czasu maratonu na różnej wielkości kołach.
Gdzieś niedawno (jakieś 2 tygodnie) był podobny wątek o porównaniu czasu maratonu na różnej wielkości kołach.
Pozdrawiam
Piotr
Piotr
- michał1990
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 777
- Rejestracja: wt sierpnia 29, 2006 8:05
- Moje rolki: powerslide c
- Jeżdżę od: 04 lip 1998
- Lokalizacja: warszawa - ursynów
- Kontakt:
Re: Obliczenia
duzo zalezy od sily odbicia i ilosci przejechanych km:)
Niektorzy na fitnessach smigaja i po 40km/h
Niektorzy na fitnessach smigaja i po 40km/h
Pozdrawiam
Michał Machowski
Nightskating Warszawa (www.nightskating.waw.pl)
Warszawskie Stowarzyszenie Rolkarskie Polskater
Rollschool - szkoł jazdy na rolkach i wrotkach (www.rollschool.pl)
Rolkowa MapaWarszawy - www.rolkowamapa.pl
Michał Machowski
Nightskating Warszawa (www.nightskating.waw.pl)
Warszawskie Stowarzyszenie Rolkarskie Polskater
Rollschool - szkoł jazdy na rolkach i wrotkach (www.rollschool.pl)
Rolkowa MapaWarszawy - www.rolkowamapa.pl
- palmer
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwietnia 29, 2008 9:38
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Obliczenia
Dzięki za info, to mi daje dużo do myślenia, skoro na fitnesach można uderzyć w 40 to czas na pogłębioną pracę nad regular pushem i odstawienie w sferę sennych marzeń under pusha, praca, praca i jeszcze raz praca - nie pompowanie wielości kólek
And it is in the humble opinion of this narrator that this is not just "Something That Happened." This cannot be "One of Those Things...”
- Ariel
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 1124
- Rejestracja: wt sierpnia 09, 2005 2:56
- Moje rolki: 4x110 Powerslide TripleX C2
- Jeżdżę od: 01 lip 2005
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Obliczenia
W miarę wzrostu prędkości opór powietrza rośnie coraz szybciej, bardziej niż liniowo. Jeśli jeździsz taki wyprostowany jak na avatarze, to za szybko nie pojedziesz jeśli chcesz jeździć szybciej pochyl się trochę i wydłuż krok.
Miłość wzrasta poprzez miłość
-
- Pięciokółkowiec 80mm
- Posty: 174
- Rejestracja: pn marca 17, 2008 10:29
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Obliczenia
40 na fitnes tylko tyłem bo do przodu na krótkiej płozie jest nudno klasyczny push jest spoko co do pompowania to razem z wielkością idzie twardość a to daje ci większą żywotność i w ciepłe dni nie kleisz sie do asfaltu jak zaczniesz śmigać na 84/84A to już jest optymalnie w gorący dzień nawet 85 jest wskazane elopalmer pisze:Dzięki za info, to mi daje dużo do myślenia, skoro na fitnesach można uderzyć w 40 to czas na pogłębioną pracę nad regular pushem i odstawienie w sferę sennych marzeń under pusha, praca, praca i jeszcze raz praca - nie pompowanie wielości kólek
no i do tego uwolnij się z ochraniaczy kolanowych (prosi się nie przewracają) tylko protektory na ręce ogol nogi (żart) nałóż kask a plecak to bardziej na piknik niż na robienie życiówek jak masz możliwość odkręcenia płozy i przymocowania czegoś w rodzaju 5x80mm lub 5x84mm to zrób to i wkrocz do matrixa nie musisz zaras śmigać na setkach polecam "Mogema dual box" na rozstawie 165 !!!TANIOŚĆ RADOŚĆ!!! pozdroAriel pisze:W miarę wzrostu prędkości opór powietrza rośnie coraz szybciej, bardziej niż liniowo. Jeśli jeździsz taki wyprostowany jak na avatarze, to za szybko nie pojedziesz jeśli chcesz jeździć szybciej pochyl się trochę i wydłuż krok.
]
Impreza na rolkach - http://marathon.poznan.pl/
-
- Czterokółkowiec bez hamulców
- Posty: 139
- Rejestracja: wt października 25, 2005 6:39
- Jeżdżę od: 02 sty 2005
- Lokalizacja: Katowice
Re: Obliczenia
Przecież na tym nikt nie jeździ... jak już to 4x90. A skok z 4x84 na 4x100 to za duży skok.krzysztof_plich pisze:jak masz możliwość odkręcenia płozy i przymocowania czegoś w rodzaju 5x80mm lub 5x84mm to zrób to i wkrocz do matrixa nie musisz zaras śmigać na setkach
- Janusz
- Redaktor wrotkarstwo.pl
- Posty: 598
- Rejestracja: czw sierpnia 23, 2007 11:26
- Moje rolki: Schaenkel Edge R
- Jeżdżę od: 01 lip 2002
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obliczenia
Dlaczego? Co się tak zmienia?Pyter pisze: A skok z 4x84 na 4x100 to za duży skok.
- Toudi
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 1974
- Rejestracja: pn września 18, 2006 12:13
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Obliczenia
Ja przesiadłem się z 80 na 100 i co najbardziej odczułem, to długość płozy, która pogarsza manewrowość, powoduje kłopoty z hamowaniem - to chyba częściowo z powodu jednak znacznie większych prędkości i momentowi żyroskopowemu takich wielkich kół.
Pewnie też i technika jazdy na takiej nagłej przesiadce cierpi ale nie oszukujmy się - tylko niektórzy tutaj dysponują techniką, którą warto naśladować a reszta szaraków jeździ, jak może.
Nie chcę nikogo urazić - siebie mam głównie na myśli a mimo to jakoś nie wspominam okresu po przesiadce na 100 jako katorgi. Ale jednak trzeba rolkami na kółku 78-80 mm posługiwać sie w miarę swobodnie przed przesiadką - przynajmniej nie mieć problemu z wykrzywianiem się nogi w kostce na boki podczas jazdy.
W sumie jednak Pyter ma rację i ideałem byłoby stopniowo zwiększać długość płozy i średnicę, jednak to kosztowna zabawa. Jeśli masz możliwość wymiany płozy w swoich rolkach, to możesz kupić np 4x90 albo 4 x 84 i pojeździć sezon przed zakupem jeszcze większych.
Inna sprawa, że aby jeździć sobie po osiedlach czy alejkach w parku na takich kołach, to trzeba już naprawdę świetnie sobie radzić, bo to już raczej nie jest prędkość ani zwrotność dostosowana do takich warunków. Jeśli w takich warunkach jeździsz najwięcej i nie chcesz albo nie możesz mieć 2 par rolek, to raczej 4x 100 sobie daruj, bo to sprzęt raczej na szosę albo tor.
Pewnie też i technika jazdy na takiej nagłej przesiadce cierpi ale nie oszukujmy się - tylko niektórzy tutaj dysponują techniką, którą warto naśladować a reszta szaraków jeździ, jak może.
Nie chcę nikogo urazić - siebie mam głównie na myśli a mimo to jakoś nie wspominam okresu po przesiadce na 100 jako katorgi. Ale jednak trzeba rolkami na kółku 78-80 mm posługiwać sie w miarę swobodnie przed przesiadką - przynajmniej nie mieć problemu z wykrzywianiem się nogi w kostce na boki podczas jazdy.
W sumie jednak Pyter ma rację i ideałem byłoby stopniowo zwiększać długość płozy i średnicę, jednak to kosztowna zabawa. Jeśli masz możliwość wymiany płozy w swoich rolkach, to możesz kupić np 4x90 albo 4 x 84 i pojeździć sezon przed zakupem jeszcze większych.
Inna sprawa, że aby jeździć sobie po osiedlach czy alejkach w parku na takich kołach, to trzeba już naprawdę świetnie sobie radzić, bo to już raczej nie jest prędkość ani zwrotność dostosowana do takich warunków. Jeśli w takich warunkach jeździsz najwięcej i nie chcesz albo nie możesz mieć 2 par rolek, to raczej 4x 100 sobie daruj, bo to sprzęt raczej na szosę albo tor.
Pozdrawiam
Piotr
Piotr
-
- Czterokółkowiec bez hamulców
- Posty: 139
- Rejestracja: wt października 25, 2005 6:39
- Jeżdżę od: 02 sty 2005
- Lokalizacja: Katowice
Re: Obliczenia
Wyżej stoisz, dużo dłuższa płoza a to naprawdę dużo jeśli ktoś jest słaby technicznie.Janusz pisze:Dlaczego? Co się tak zmienia?Pyter pisze: A skok z 4x84 na 4x100 to za duży skok.
- palmer
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwietnia 29, 2008 9:38
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Obliczenia
nie, no naprawdę dzięki - nie sądziłem, że po tych infantylnych obliczeniach otrzymam tyle rad chociaż widzę, że ilu rolkarzy tyle koncepcji w każdym razie wstrzymam się jednak z setkami bo pierwszy raz na rolkach stałem rok temu, ale muszę kupić coś z jednorodną metalową szyną (bo mam file nighthawki z tym patentem z rozdzielonymi dwoma grupami po dwa koła na kompozycie - zwiększa zwrotność, ale podejrzewam że obniża siłę odbicia, musi być coś za coś)
And it is in the humble opinion of this narrator that this is not just "Something That Happened." This cannot be "One of Those Things...”
- romanwrotkarz
- Ścigant 4x110mm
- Posty: 366
- Rejestracja: pt września 08, 2006 9:33
- Jeżdżę od: 25 gru 1959
- Lokalizacja: Ząbki
- Kontakt:
Re: Obliczenia
Wymyślcie prosty a miarodajny test porównawczy na 80,90, 100 i 110mm kółka.
Oblczenia można w dowolny sposób zmanipulować i doprowadzić do mylących wniosków.
Oblczenia można w dowolny sposób zmanipulować i doprowadzić do mylących wniosków.
- wełek
- Prześcigant 4x110mm
- Posty: 435
- Rejestracja: ndz lipca 25, 2004 7:16
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Tomaszów lubelski
- Kontakt:
Re: Obliczenia
A może autor posta postara się i wymyśli jakiś test bo przypuszczam że wielu ludzi nie chce sie zajmować głupotami , a z tego co widze na forum to masz czas bo tyle postów chyba ktoś chce byc najbardziej aktywnym użytkownikiem forum .Wymyślcie prosty a miarodajny test porównawczy na 80,90, 100 i 110mm kółka.
Oblczenia można w dowolny sposób zmanipulować i doprowadzić do mylących wniosków.
- Marek
- Prześcignął Chuck`a...
- Posty: 782
- Rejestracja: czw marca 17, 2005 9:31
- Jeżdżę od: 02 sty 2010
- Lokalizacja: Poznań
Re: Obliczenia
wełek pisze:A może autor posta postara się i wymyśli jakiś test bo przypuszczam że wielu ludzi nie chce sie zajmować głupotami , a z tego co widze na forum to masz czas bo tyle postów chyba ktoś chce byc najbardziej aktywnym użytkownikiem forum .Wymyślcie prosty a miarodajny test porównawczy na 80,90, 100 i 110mm kółka.
Oblczenia można w dowolny sposób zmanipulować i doprowadzić do mylących wniosków.
sama prawda jak ktos sie zna na wszystkim to nie zna sie na niczym boje sie otwierac lodowke
- romanwrotkarz
- Ścigant 4x110mm
- Posty: 366
- Rejestracja: pt września 08, 2006 9:33
- Jeżdżę od: 25 gru 1959
- Lokalizacja: Ząbki
- Kontakt:
Re: Obliczenia
Przykład obliczeńpalmer pisze:W wolnym czasie lubię sobie coś policzyć.
Na aktualnych rolkach z kołami 84 mm osiągam maksymalnie 29,4 km/h, proszę o weryfikację następujących obliczeń:
po przejściu na koła 100 mm zwiększę średnicę o (100-84)/84 = 16 / 84 = 0,19 =~ 19 %
czy w takim razie mogę oczekiwać zwiększenia maksymalnej prędkości o 19% tj. ~5,59 km/h do ~34,99 km/h (z wiatrem w plecy może nawet pełne 35km/h) ?
http://henkh.org/rolschaatswiel/RollLoss.html